Místní názvy v revíru

Naši myslivci převzali od svých předků a starších kolegů slangové názvy různých oblastí v naší honitbě. Některým neznalým občanům naší obce chceme tyto názvy objasnit v tomto článku.

Na Zadech
Jedná se o část revíru vycházející od myslivecké chaty po silnici z Českého Meziříčí  ke křižovatce na Skršice. Podél náhonů směrem k lesíku pod letištěm a poté ke hřbitovu. Od hřbitova po polní cestě opět k myslivecké chatě. Dá se říci, že se jedná o pole mezi Meziříčím a Skršicemi

Na Ulickým
Toto je část revíru za místní školou směrem k Roheničkám. Hranici tvoří zástavba domů od domu Jana Výravy směrem ke škole a poté opět podle hranice zastavěných pozemků až na konec naší obce směrem k Rohenicím. Od posledního obydlí pokračuje hranice Ulického směrem ke Zbytkám a podél řeky zpět k domu Jana Výravy.

Na Březině
Jedná se o oblast ohraničenou od kruhové křižovatky U Králové Lhoty po silnici k zatáčkám nad Rohenicemi. Vše na stranu k obci Jásenná se Na Březině, dnes nověji U kompostárny.

Na Ostrovským
Tato místní část  je ohraničena silnicí od střediska Ostrov směrem na Opočno, poté doprava po takzvaném Příčném stavu. Od konce Příčňáku podél cesty  ke křižovatce u obce Mokré.  Pak hranice této místní oblasti kopíruje silnici na Stavě , což je průjezd alejí mezi Mokrým a Meziříčím až po zástavbu na okraji obce. Poté vede hranice podél našich obydlí směrem do statku Ostrov.

Na Bříláku - U střelnice
Když pojedete z centra obce směrem do Rohenic, tak asi v půli hořejšího konce odbočíte mezi domy vlevo na polní cestu, která směřuje na Kr. Lhotu. V kopci uvidíte střelnici s vyhazovacími věžemi. Jedná se o část polí mezi naší obcí a křižovatkou na Vrtáčku.

Svatoňův lesejček
Jedná se o smrkový lesík o rozloze cca 1 hektaru. Najdete ho při výjezdu z Rohenic směr Kr.Lhota. V první levé zatáčce se podívejte lehce doprava a tam uvidíte v kopečku tento lesík. V tomto lesíku má naše MS voliéry pro odchov bažantů.

Pod Tůřím
Opět se jedná o část honitby u Rohenic. Při výjezdu z Rohenic směrem k Bohuslavicím po levé straně od silnice. Jsou to polní celky táhnoucí se mezi zemědělským stediskem Rohenice a lesem Tůřím. Ve středu této části honitby v nejnižším bodu je také jediná vodní plocha naší honitby - Rohenický rybník.

Třešňovka
Když vyjedete z Rohenic esíčkem směrem na Kr. Lhotu tak po levé ruce budete mít lokalitu s velkým křovinovým porostem. Dříve v tomto prostoru bývaly vysázeny třešně - proto Třešňovka

Pod Žďárem
Lesu, který je položen mezi Rohenicemi  a Jasennou se říká Žďár.Pod tímto lesem směrem k Rohenicím je mírné údolí, kde se říká Pod Žďárem.

Na Třtině
Na Třtině se říká té části honitby, která se táhne směrem na Opočno. Je to prostor po levé ruce mezi silnicí z Čes. Meziříčí k nádraží. Od nádraží zpět po kolejích k cukrovaru.

Antonínovo údolí
Tato nádherná část naší honitby se nachází pod Roheničkami směrem do CHKO Zbytka, při pohledu ze zastavěné části Roheniček do údolíčka směrem k Bohuslavicím.

Na Jámách
Jedná se o usazovací jámy na kaly za cukrovarem. Dnes je to oblast nepřístupná veřejnosti, kvůli nebezpečí utonutí.

U hrušky
Když vyjedete z Čes. Meziříčí na Kr.Lhotu, tak neodbočujte za hřbitovem vpravo, ale vydejte se po zkratce rovně po polní zemědělské cestě. Dorazíte k lesíku, kde dříve stávala HRUŠKA. Proto se  v hlavách zabydlel tento místní název.

Němečkova remízka

Mrázkova remízka

Vaněčkova cesta

Pod Lelkovejma
Než dorazíte po hlavní cestě na Královu Lhotu ke kruhové křižovatce na Vrtáčku, tak po levé ruce máte velkou hospodářskou usedlost Lelkových. Údolí pod touto usedlostí je pod ,,Lelkovejma".

Rohenický rybník
Tento rybník byl uměle vybudován v roce 1992. Narazite na něj mezi Rohenicemi a Tuřím. Pod Roheničkami, při směru na Bohuslavice je nutno odbočit z hlavní silnice vlevo na hospodářskou zpevněnou cestu a asi po 700 metrech jste na hrázi rybníka.

Příčný stav - Příčňák
Při silnici k Opočenskému nádraží je v polovině cesty po pravé straně vyvýšená bývalá hráz. Na hrázi stojí stoleté duby a jiné dřeviny. Jedná se o hráz mezi bývalými rybníky z 18.století, které zde byly.

Rybníky - Podvinický, Trojce, Starý
Tyto rybníky se v minulosti nacházely podél silnice k Opočnu a byly součástí panství Colloredo-Mansfeldského

Tejna - Když se postavíte čelem ke kompostárně na silnici z Rohenic k Vrtáčku tak vdáli vidíte obec Jasennou. Prostor napravo od kompostárny se místně původně říkalo Tejna.